"Man patinka šis skyrius. Mes darome teigiamą įtaką tūkstančių žmonių gyvenimui," – sako Amanda Fernandes, atsakinga už pacientų paramos programą (PPP) "TevaCuidar" Brazilijoje ir Argentinoje. Ji nori, kad apie šią programą sužinotų visi.

"TevaCuidar" yra naujas PACO (Programa de Atendimento Continuado – Nuolatinės globos programa) – Brazilijos pacientų paramos programos, sukurtos 2003 metais, pavadinimas. Jis buvo sukurtas siekiant padėti pacientams, vartojantiems vaistus išsėtinei sklerozei (IS) gydyti. Amanda prisijungė prie programos 2006 metais, kai Teva pateko į Brazilijos rinką, ir palaipsniui įsitraukė į jos formavimą. Amanda sako: "Programa prasidėjo mums pripažinus, jog IS pacientams reikia ne tik informacijos apie ligą, bet ir papildomos paramos kasdieniame gyvenime."

amanda-fernandes

"IS diagnozė pakeičia gyvenimą. Ji paveikia kur kas gilesnius organizmo klodus, ne tik tuos, kurie junta fizinius simptomus, – sako Amanda. – Šie pacientai yra žmonės, kuriems reikia dėmesio sprendžiant įvairius klausimus, įskaitant emocinę ir psichologinę paramą. Paaiškinimas, kaip rūpintis savimi mediciniškai, paskiriant vaistus, buvo tik pirmas žingsnis."

teva-cuidar-logo

Kai Teva pateko į Brazilijos rinką, komanda pasipildė sveikatos priežiūros specialistais, dirbančiais PPP, kad patenkintų pacientų poreikius. "Programa buvo pradėta vykdyti profesionaliau, – sako Amanda. – Pakeitėme susisiekimo su pacientais būdą, pagerinome pagalbinę medžiagą. Kai pradėjome dirbti bendradarbiaudami su Teva, mūsų darbo su pacientais metodas tapo pasaulinės informavimo programos dalimi."

Teva greitai suprato, jau daugiausia naudos iš PPP pacientai gauna, kai tarp jų ir pagalbą teikiančių specialistų sukuriamas abipusis pasitikėjimas. "Kai pacientai artimai bendrauja su pagalbą teikiančiais specialistais – slaugytojais, vaistininkais, jie ima labiau pasitikėti savimi. PPP specialistai pastebėjo teigiamą pacientų nuostatą, susijusią su IS poveikiu jų gyvenimui," – sako Amanda.

"Programoje turėjome skambučių centrą, tačiau norėjau daugiau," – sako Amanda. – Įmonėje  aptarėme, kaip svarbu pacientams teikti geriausias paslaugas, todėl nutarėme įdarbinti žmonių, kurie galėtų lankyti pacientus namuose vietoje agentūros slaugytojų. Dėl didelės samdomų slaugytojų kaitos ir ryšio su pacientais stokos kildavo sunkumų. 2015 metais Teva nusamdė grupę konkrečių sričių specialistų. Taip komanda išaugo nuo 3 iki 13 sveikatos priežiūros specialistų."

"Nusprendėme komandą gerai apmokyti, – pasakoja Amanda. – Tie mokymai apėmė ne vien mokslinius ir techninius darbo aspektus, bet ir motyvacines intervencijas, pacientams rūpimų dalykų sprendimo būdus. Labai didžiuojuosi šia komanda. PPP komandos motyvacija  ir atsidavimas savo darbui ir bendravimui atsispindi veiksmuose. Na, žinote, kaip būna, kai žmonės labai mėgsta tai, ką daro. Slaugytojai būtent tokie ir yra."

Amandos žodžiais, pacientų pokyčiai buvo akivaizdūs: "Svarbiausia, kad jie ėmė labiau pasitikėti ir dėl to geriau laikytis paskirto gydymo režimo. Kuo daugiau jie supranta savo ligą ir jos poveikį, tuo geriau suvokia reguliaraus vaistų vartojimo naudą."

"Pacientai vertina ne tik patį gydymą, bet ir kuo jis svarbus. Galiausiai jie išmoksta prisiimti atsakomybę už savo savijautą. Nuostabu stebėti, kokią įtaką jų gyvenimui padarė vizitai į namus. Mes, PPP komanda, nuolat girdime šias pozityvias istorijas ir tai skatina nesustoti – tai yra tikrasis mūsų atlygis," – tvirtina Amanda.

Prie Brazilijoje vykdomos programos sėkmės prisidėjo Teva pardavimų ir rinkodaros komanda. "Darbuotojai supranta, jog "TevaCuidar" metodas yra svarbi holistinio požiūrio į IS pacientą dalis. Mūsų daugiadisciplinė komanda daug dirbo, kad sveikatos priežiūros specialistai sužinotų apie "TevaCuidar" sukeliamus pokyčius ir teikiamą naudą," – sako Amanda.

Pacientų paramos programa buvo tokia sėkminga, kad dabar Teva planuoja ją išplėsti ir įtraukti kitas ligas, ne tik IS. "Mes pakeitėme pavadinimą iš PACO, kad atspindėtume naująjį požiūrį. Be to, norėjome, kad Brazilijos pacientai sužinotų apie Teva ir ką mes, joje dirbdami, darome – tai yra kaip rūpinamės žmonėmis," – pasakoja Amanda.

Programos pokyčiai – tai ne tik naujas pavadinimas ir dėmesio centras. Neskaitant įsteigto skambučių centro, bus naudojamos naujosios technologijos. "Jau pristatėme naują interneto svetainę (tevacuidar.com) ir netrukus planuojame pristatyti programėlę tuo pačiu pavadinimu. Taip suteiksime pacientams galimybę naudoti dar daugiau technologijų. Pacientai galės su mumis susisiekti ir naujais būdais, o mums bus lengviau stebėti jų būklę."

Naujasis požiūris orientuotas į šiuolaikinę prie tinklų prisijungusią pasaulio kartą, tačiau pagrindinis techninių sprendimų naudojimo tikslas – supaprastinti ryšio su pacientais palaikymą. "Siekiame pagerinti siūlomas savo paslaugas kaip įmanoma geriau išnaudodami šiuo metu prieinamas technologijas," – pažymi Amanda.

NPS-ALL-NP-00023 October 2018